Loading


LISTY CZYTELNIKÓW. Impreza motoryzacyjna „Palenie Moto Marzanny”, która odbyła się 8 kwietnia na targowicy miejskiej, wzbudziła wiele kontrowersji i protestów mieszkańców Gołdapi. 63 osoby wystąpiły do burmistrza naszego miasta i do pani prezes ADM ze sprzeciwem wobec organizowaniu takich imprez w miejscu do tego nieprzystosowanym, otoczonym domami.

20 kwietnia odbyło się spotkanie, w którym udział wzięli: burmistrz Gołdapi Tomasza Luto, prezes ADM Sp. z o.o. Anna Kozioł, przedstawicielka protestujących mieszkańców Dorota Beata Grudnik-Cemborek i przedstawiciele grupy GoGołdap - organizatora imprez motoryzacyjnych, w tym prezes grupy Bartłomiej Waszczuk.

Trudno pogodzić ogień z wodą, niemniej na spotkaniu wypracowano kompromis.

Główne ustalenia to:
1. Czas trwania imprez to godziny 10:00-17:00 ( nie do 19:00).
2. Imprezy będą odbywały się raz na kwartał (nie co 2 miesiące, czyli w 2018 r. odbędą się jeszcze 3 imprezy).
3. „Gołdapski Super Sprint” zaplanowany na dziś (22 kwietnia) zostaje odwołany i przeniesiony na późniejszy termin.
4. Proponowane rozwiązania są tymczasowe, obowiązują do końca 2018 r., w tym czasie organizatorzy będą szukali dla imprez takiego miejsca, które nie będzie powodowało uciążliwości dla mieszkańców Gołdapi.

W załączeniu list do burmistrza Gołdapi, podpisany przez 63 mieszkańców.

Dorota Beata Grudnik-Cemborek

 

 

Komentarze  

~Red
-5
(51/56)
# ~Red
2018-04-22 10:18, IP: 89.229.207.*
...nie będzie niczego...wcale! Krzysztof Kononowicz...
Zgłoś komentarz
~Ktoś
-4
(57/61)
# ~Ktoś
2018-04-22 12:30, IP: 5.172.239.*
Organizatorom proponuję znaleźć gdzieś miejsce poza miastem, bo jak widać Gołdap to miejsce kultu. Niedługo będzie tu drugi Toruń...
Zgłoś komentarz
~Toruń
-1
(14/15)
# ~Toruń
2018-04-23 14:01, IP: 37.47.195.*
W Toruniu odbywa się mnóstwo imprez, porównywanie Gołdapi do Torunia to jak porównywanie Jurkiszek do Ibizy.
Zgłoś komentarz
~efka
+7
(57/50)
# ~efka
2018-04-22 14:53, IP: 153.92.142.*
Miasto stękających malkontentów i emerytów. Drogi? nie! bo tiry, samochody? nie!, bo palenie gumy, dzieci? też nie, bo hałasują... tych ostatnich można by się "pozbywać" za młodu to wszystkie te dolegliwości ustaną :P
Zgłoś komentarz
~patriot
+8
(55/47)
# ~patriot
2018-04-22 15:27, IP: 78.152.241.*
...wsi spokojna wsi wesoła....
... -jeszcze jakieś grzechy synu?
- tak ojcze... jestem z Gołdapi...
- synu to nie grzech... to wstyd!
Zgłoś komentarz
~Red
-2
(51/53)
# ~Red
2018-04-22 15:45, IP: 89.229.207.*
...bo rejon pks-u i targowicy to miejsce spotkań katolickich rodzin gołdapskich...licznie tam schodzących się codziennie...ehhhh Gołdap...stan umysłu!
Zgłoś komentarz
~Lol
+19
(56/37)
# ~Lol
2018-04-22 17:06, IP: 213.205.192.*
Przeniesc wszystkie imprezy do Olecka, lacznie z dniami Goldapi i noworocznymi fajerwerkami to cebula bedzie zadowolona. W tym miescie co by nie zrobic to nikomu nie pasuje, jak nic sie nie robi to tez nie pasuje i zawsze nikomu nic nie pasuje, bo cebula i inne nosacze polskosci jak sie usmiechna to ich zaczyna chyba w brzuchu sciskac. Jedyne co cebule cieszy to rozsiewanie plotek i pomowien. Dobrze ze juz w Goldapi bie mieszkam
Zgłoś komentarz
~Marcin
+8
(48/40)
# ~Marcin
2018-04-22 18:48, IP: 83.9.196.*
Masz rację Gołdap to stan umysłu, a szkoda takie ładne i zadbane miasteczko lecz ludzie psują klimat. Bywam tam dość często i odnoszę wrażenie, że nawet na przypadkowych "przyjezdnych", miejscowi patrzą spode łba. Taki krąg wzajemnej adoracji.
Zgłoś komentarz
~do roboty
+20
(57/37)
# ~do roboty
2018-04-22 19:16, IP: 89.229.202.*
KIEDY wreszcie posprzątacie targowicę po ostatnich występach. Panie Burmistrzu czy Pana ludzie sprawdzili czy plac jest wyczyszczony po oponach????? Syf pozostawiony i nic więcej. Do roboty organizator i dość płaczu. A jak nie to wynająć firmę która oczyści plac i wystawi rachunek ORGANIZATOROWI. Zobaczymy czy przyjedziecie następnym razem palić gumę.
Zgłoś komentarz
~heheszky
-10
(38/48)
# ~heheszky
2018-04-22 19:26, IP: 94.254.137.*
Żeby ta impreza była organizowana często to rozumiem.. ale odbywa się raz na jakiś czas i wielka afera.. Zlikwidujcie dni Gołdapi bo to też hałas przecież ;) Od rana do późnego wieczoru jest "hałas" na targowicy brzdęki itp. Kiedy będzie skierowany taki list ? :D
Zgłoś komentarz
~asdf
+4
(48/44)
# ~asdf
2018-04-22 20:08, IP: 82.139.135.*
Wstyd i hańba dla burmistrza za tą bezsensowną i pochopną decyzję, która zamiast zbliżać i uspołeczniać ludzi młodych, to kreuje społeczność idiotycznych zakazów. Podpisały się 63 osoby. Jaki to procent mieszkańców miasta? Nawet nie 1%... Najlepiej niech siedzą przed komputerami, nie narobią wtedy nic złego, co nie? :)
A teksty o smogu i zanieczyszczeniach to wierutne bzdury wyssane z palca, telewizji i internetu. Jak można twierdzić, że smog jest spowodowany przez takie imprezy, które odbywają się raz na jakiś czas (np. co 2 miesiące)? To oczywiste, że za smog na jakimś terenie odpowiadają mieszkańcy palący w piecach wszystkim czym się da i wielkie fabryki.
Mając aż 9 weekendów w ciągu dwóch miesięcy jedną sobotę moglibyście odpuścić i pójść na kompromis dla MŁODYCH ludzi, którzy chcą coś zorganizować!
O zdanie turystów nikt nie spytał, to tylko domysły niezadowolonych, a z tego co wiem, to wśród uczestników takich wydarzeń jest sporo ludzi spoza miasta, a nawet spoza województwa.

Do organizatorów: wspieram i popieram wasze działania. Cieszy mnie, że młodzi ludzie potrafią się w legalny i uczciwy sposób zorganizować wydarzenie tak, żeby zadbać o wszystkie aspekty, jak zezwolenia i przede wszystkim o bezpieczeństwo. Spróbujcie załatwić jakieś food-trucki i inne atrakcje, które mogą zachęcić i zainteresować innych, mniej znających się na samochodach mieszkańców. Może by rozszerzyć takie eventy o jakieś mini-konkursy, dzięki czemu zaprosicie rodziny do uczestnictwa w waszych wydarzeniach? Wycelujcie w większą grupę społeczną, a zdobędziecie więcej osób, które docenią i poprą wasze starania w mieście, w którym poza Dniami Gołdapi dzieje się stosunkowo niewiele. Zadbajcie o dobry marketing i pokażcie swoją otwartość. Nie traćcie zapału, trzymam kciuki i życzę powodzenia!

Serdeczna prośba do pana redaktora - czy w najbliższym czasie byłaby możliwość uruchomienia ankiety z pytaniem "co sądzisz o imprezach motoryzacyjnych organizowanych w Gołdapi?"? Proponowane odpowiedzi: "jestem za/popieram", "jestem przeciwko", "nie mam zdania/nie mam nic przeciwko". Dobrze byłoby spytać nieco więcej osób niż kilkadziesiąt osób. Niech lud przemówi.
Zgłoś komentarz
~xyz
-14
(38/52)
# ~xyz
2018-04-22 20:26, IP: 89.68.135.*
Szanowny asdf jesteś niepoprawny w swoich wynurzeniach ,że smog i zanieczyszczenie to są bzdury wyssane z palca. Dożyjemy / dożyjesz/ jeszcze takiej chwili ,że mieszkańcy Gołdapi będą chodzili w maseczkach przeciw smogowych. To co było jeszcze kilkadziesiąt lat temu dla nas egzotyką teraz staje się faktem.Jestem za stanowczym zakazem organizowania tego typu imprez na targowicy w Gołdapi. Jeżeli już to musi być i zadowala gusty niektórych to trzeba szukać innych miejsce lub je stworzyć . Mam na myśli odpowiednio przygotowany teren spełniający wymogi ekologiczne.
Zgłoś komentarz
~asdf
+7
(42/35)
# ~asdf
2018-04-22 20:50, IP: 82.139.135.*
Szanowny xyz, proszę nie zastraszać społeczeństwa popularnym niedawno tematem smogu. Gdzie jak gdzie, ale w Gołdapi - o ile żaden burmistrz tego nie zaprzepaści - jeszcze przez wiele lat powietrze będzie nieskazitelnie czyste, czego dowodem jest poniższy artykuł o uzdrowiskach, gdzie Gołdap prezentuje wskaźniki powietrza na prawidłowym poziomie.

biqdata.wyborcza.pl/biqdata/7,159116,22114372,niezdrowe-uzdrowiska-zobacz-gdzie-oddychanie-zagraza-zdrowiu.html
Zgłoś komentarz
~fan motoryzacji
+21
(32/11)
# ~fan motoryzacji
2018-04-23 08:11, IP: 83.31.140.*
Cytuję ~asdf:
...czy w najbliższym czasie byłaby możliwość uruchomienia ankiety z pytaniem "co sądzisz o imprezach motoryzacyjnych organizowanych w Gołdapi?"? Proponowane odpowiedzi: "jestem za/popieram", "jestem przeciwko", "nie mam zdania/nie mam nic przeciwko".

Pod warunkiem, że będą mogły głosować osoby wyłącznie zamieszkałe w Gołdapi.
Dlaczego ktoś z Giżycka, Suwałk czy Olecka ma decydować, czy tak kontrowersyjna i uciążliwa impreza ma się odbywać w Gołdapi.
Czy podobne imprezy są organizowane w Suwałkach, Olecku, Augustowie (uzdrowisko!), Węgorzewie?

Jeszcze jedno - ankieta pokazałaby jedynie, ilu zwolenników imprez ma dostęp do internetu.
Wiele starszych osób (70, 80 lat) nie głosowałoby w takiej ankiecie z jednego prostego powodu - brak możliwości głosowania.
A Gołdap nie jest miastem czyimś - jest miastem i młodych ludzi, i dojrzałych, i dzieci i staruszków.
I proszę zwolenników imprez motoryzacyjnych, by nie wywoływali konfliktu międzypokoleniowego, bo nie to jest problemem.
Problemem jest fakt, że targowica nie jest miejscem odpowiednim dla imprez motoryzacyjnych.
Zgłoś komentarz
~patriot
-15
(11/26)
# ~patriot
2018-04-23 12:00, IP: 78.152.241.*
Normalnie radio Erewań.
W zasadzie tak ale... pod warunkami nie do zrealizowania czyli nie...
Proszę wybaczyć ale jedzie to fanem motoryzacji radzieckiej....
Zgłoś komentarz
~fan motoryzacji
+33
(43/10)
# ~fan motoryzacji
2018-04-22 21:18, IP: 83.31.140.*
Proponuję przenieść tę imprezę na plac Zwycięstwa.
Dużo miejsca, publiczność będzie miała świetny widok, centralny punkt miasta, więc jest pewne, że impreza przyciągnie mnóstwo osób.
Będzie szansa, żeby mieszkańcy polubili i zaakceptowali imprezy driftowe (i oczywiście je zrozumieli, zwłaszcza media, bo przecież jedna z fanek driftu pisała, że "...Trzeba chyba doedukować media z Gołdapi, bo na ten moment prezentują poziom umysłowej ameby".
A przecież nie chcemy, żeby o gołdapiakach ktoś mówił, że jesteśmy umysłowymi amebami, prawda?

A co do czystości powietrza w Gołdapi, to nie jest tak słodko.
"Przekroczenie poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego PM10
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Olsztynie informuje o przekroczeniu poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego PM10 w strefie warmińsko-mazurskiej PL2803
Nazwa strefy: strefa warmińsko-mazurska
Kod strefy: PL2803
Nazwa substancji: pył zawieszony PM10
Wartość poziomu dopuszczalnego: 50 µg/m3 - 35 dni w roku
Adres i kod krajowy punktów pomiarowych: Gołdap ul. Jaćwieska 17
Obszar na którym wystąpiło ryzyko przekroczenia poziomu dopuszczalnego: miasto Gołdap" - dotyczy 10 kwietnia 2018 r., poziom PM 10 wyniósł 159,2 mikrogramów na metr sześcienny.
Szkoda, że stacja w Gołdapi nie mierzy poziomu pyłu PM 2,5, byłoby jeszcze ciekawiej...
Zgłoś komentarz
~Kasica
-16
(27/43)
# ~Kasica
2018-04-22 22:19, IP: 5.172.239.*
Gołdap to nudziarstwo jak widać. Nie chcą dać młodzieży bawić się legalnie i pod nadzorem. Totalna dzicz.To postawmy wielką bazylikę i nie wpuszczajmy bez habitów i alby.Z jeziora też zrobiliście nudziarstwo. Wgońcie motorówki samochody a wpuszczajcie furmanki,sanie,rikszę. Cofacie się!
Zgłoś komentarz
~Mariusz D
-12
(18/30)
# ~Mariusz D
2018-04-23 10:40, IP: 94.254.141.*
Te 63 osoby to pewnie z pisu.ręce opadają.inne miasta pewnie zazdroszczą takiej imprezy .
Zgłoś komentarz
~Xx
+15
(31/16)
# ~Xx
2018-04-23 11:17, IP: 37.47.195.*
Skoro zazdroszczą, to niech ją zabiorą do siebie :lol: :lol: :lol:
Zgłoś komentarz
~Rajdowiec
-11
(18/29)
# ~Rajdowiec
2018-04-23 12:15, IP: 94.254.231.*
63 osoby mieszkające nie tylko w Goldapi zdecydowały o tym, że zabieracie młodym chociaz odrobine rozywki w tym nudnym mieście gdzie wszystko jest blokowane. I tu nie ma co mieć pretensje do p.Burmistrza. dla tego niech mieszkancy naszego pięknego miasta się nie dziwią że młodzi stąd uciekają. Aha i wnoszę o zblokowanie Dni Gołdapi bo jest głośno i to nie dośc że cały dzień to i w nocy głośniki tarabanią cały czas ze ani spać sie nie da, na podwórku posiedzieć i pogadac czy telewizor z otwartym oknem oglądać.
Zgłoś komentarz
~Koko
+15
(26/11)
# ~Koko
2018-04-23 14:47, IP: 83.9.166.*
Ale co najmniej nie śmierdzi oponami i nie słyszę pisku opon całą niedzielę tylko muzykę napływającą z głośników. Dodam jeszcze że na dni Gołdapi przychodzi jakieś 4tyś osób a na wasze drifty jakieś 500.. Jest różnica? Czy dalej Ci pomóc w zrozumieniu?
Zgłoś komentarz
~Antyrajdowiec
-2
(3/5)
# ~Antyrajdowiec
2018-04-24 16:28, IP: 109.241.40.*
Niech młodzi znajdą sobie inne rozrywki, a nie robienie huku i smrodu. Jeszcze jeden taki występek i na pewno bym uciekł z tego miasta, szukać ciszy i spokoju.
Zgłoś komentarz
~xd
-12
(17/29)
# ~xd
2018-04-23 12:18, IP: 83.6.103.*
Cała młodzież ucieka stąd, bo w tym mieście nie ma co robić. Zamiast coś z tym zrobić to tylko to pogarszacie.
Zgłoś komentarz
~Kasica
-12
(14/26)
# ~Kasica
2018-04-23 13:14, IP: 31.0.121.*
Cytuję ~xd:
Cała młodzież ucieka stąd, bo w tym mieście nie ma co robić. Zamiast coś z tym zrobić to tylko to pogarszacie.

Klikają na minus bo prawda ich boli.Po głosach widać że tutaj siedzą tylko zgrzybiali tetrycy. Nikt nie idzie za młodymi.
Zgłoś komentarz
~Koko
+12
(23/11)
# ~Koko
2018-04-23 15:49, IP: 83.9.166.*
"Młodzież ucieka stąd bo w tym mieście nie ma co robić?" Już widzę jak takimi imprezami ściągamy tabuny młodych ludzi którzy przybywają tu by się osiedlić i zostać na stałe bo mamy "Topienie moto marzanny" :D
Zgłoś komentarz
~Rajdowiec
-10
(7/17)
# ~Rajdowiec
2018-04-23 20:06, IP: 94.254.140.*
To w takim razie zaproponuj albo zrób jakąś impreze która ściągnie młodych do miasta!!!
Zgłoś komentarz
~Koko
+8
(19/11)
# ~Koko
2018-04-23 20:32, IP: 83.9.74.*
Może jeszcze kanapki do pracy Ci zrobić? My rozmawiamy tu o imprezach motoryzacyjnych, a nie o ściąganiu młodych do miasta. Ta impreza ściągnęła owszem na jeden dzień, więc darował bym sobie dołączanie wątku "ściągania młodych" do tematu tego typu imprez. (Bo na jeden dzień to ja mogę zorganizować wycieczkę młodych z np. Krakowa na 4 autobusy, oprowadzić ich po Naszym pięknym mieście i też powiedzieć że ściągnąłem młodych do miasta)
Zgłoś komentarz
~Antyrajdowiec
# ~Antyrajdowiec
2018-04-24 16:33, IP: 109.241.40.*
I niech ucieka, nie potrzeba nam tu młodzieży z takimi pasjami. I nie ma to nic do rzeczy z PIS czy byciem tetrykiem. Jestem przeciw PIS i mam 22 lata i nie podobają mi się te pseudo-moto spotkania. Parę lat temu u nas w Gołdapi był zjazd zabytkowych samochodów. Takie coś może być. Ma to i swój urok i nie powoduje harmideru.
Zgłoś komentarz
~Nie znasz
-14
(11/25)
# ~Nie znasz
2018-04-23 18:55, IP: 83.24.42.*
A może by tak Gołdap zrobiła taki tor wyścigowy jak i do driftu. Na wszystko inne jest to i na to myślę ze znajdą się pieniądze. Druga sprawa jeśli ktoś przyjeżdża się po ślizgać na takim placu to w czym problem ? Lepiej latać na granice? Tam wszystko okej jest? I żyć z przemytu to tez dobrze? Młodzi ludzie zamiast szaleć po ulicach zbierają się na takim placu nikomu nie stwarzając zagrożenia. Ale znajdzie się grupa ludzi którym juz cos przeszkadza. Chcą niech robią takie imprezy uważam ze raz na miesiąc nawet by chyba nikogo by nie skrzywdziło. Chociaż te miasto by słynęło z kolejnej rzeczy a nie tylko granica jakąś tam góra i tężnie.
Zgłoś komentarz