Listy czytelników: Wójt zabrania odśnieżania

Gdy w całym regionie wszelkie służby publiczne stają na wysokości zadania i starają się przywrócić normalne funkcjonowanie mieszkańcom - są też i takie niechlubne przykłady, gdy osoba na stanowisku wójta gminy wykorzystuje je, aby celowo utrudniać życie mieszkańcom.

Powołując się na pracownika Urzędu Gminy Banie Mazurskie odpowiedzialnego za odśnieżanie dróg gminnych dowiedzieliśmy się, że wójt Jan Sobuta celowo zabronił odśnieżania Republiki Ściborskiej. Leży ona przy drodze gminnej i jej utrzymanie należy do obowiązków gminy. Jest to tzw. "zadanie własne gminy". Jest to jego odwet za prowadzenie przez Dariusza Morsztyna działań dążących do ochrony przed zniszczeniem jednego z najdzikszych fragmentów Mazur - Gór Klewińskich. W tym najlepiej zachowanym pod względem krajobrazowym i przyrodniczym fragmencie Mazur, wnioskowanym obiekcie Natura 2000 i obecnej strefie chronionego krajobrazu, wójt wraz z 2 okolicznymi inwestorami chce pobudować wieżę przekaźnikową i fermę wiatraków. Nie docierają do niego argumenty okolicznych mieszkańców, że wystarczy lokalizację wieży przesunąć o kilka kilometrów, aby uzyskać dobry zasięg telefonii i ocalić jeden z najpiękniejszych fragmentów Mazur. Karą za takie działanie jest prowadzenie wobec inicjatorów pomysłu rozwoju turystycznego gminy bardzo agresywnej kampanii i utrudnianie im życia, wykorzystując do tego zajmowane stanowisko.

Od 7 dni Republika Ściborska jest odcięta od świata. Mimo, że do niedzieli włącznie odśnieżono już wszystkie okoliczne gospodarstwa i drogi, a wolny sprzęt godzinami czekał we wsi Ściborki, to celowo na polecenie wójta gminy nie odśnieżono drogi gminnej wiodącej do Republiki Ściborskiej. Zajęłoby to tylko 15 minut! Od piątku włącznie wykonaliśmy około 20 telefonów do Urzędu Gminy z prośbą o odśnieżenie drogi. Wszystkie bezskutecznie. Alarmowaliśmy, że skończyła się nam pasza dla zwierząt (przebywa u nas około 50 zwierząt, w tym 7 koni) oraz że kilka wymaga interwencji weterynaryjnej. Ta sytuacja zupełnie blokuje naszą działalność zarobkową (firma Biegnący Wilk dojeżdża do klienta i świadczy usługi na terenie całego kraju).

Republika Ściborska nie może w tej sytuacji świadczyć usług turystycznych mimo, że trwają ferie zimowe i przybywa do nas dużo wycieczek. Goście muszą albo przebijać się przez zaspy, albo rezygnować z wyjazdu, co ma niestety zły wpływ na dalszy rozwój turystyczny w okresie zimowym. Sytuacja staje się z dnia na dzień coraz bardziej dramatyczna.

Obecny wójt gminy już wcześniej utracił to stanowisko w wyniku referendum. Sposób pełnienia przez niego władzy polega na pełnym autokratyźmie i traktowaniu mieszkańców i gminnych urzędników jako prywatnej własności. Każdy sprzeciw wobec jego decyzji od razu powoduje z jego strony agresywne zachowanie. To najlepiej zarabiający wójt w regionie - już po kilku miesiącach "rządów" spowodował przyznanie sobie pensji w wysokości kilkunastu tysięcy złotych. Przez swoją niegospodarność już teraz powoduje ogromne straty dla i tak bardzo zadłużonej gminy. Blokuje też możliwości rozwoju jej mieszkańcom. Za poprzednich władz gminy Banie Mazurskie podobna sytuacja nigdy nie miała miejsca.

Dariusz Morsztyn


Tylko psi zaprzęg jest w stanie przebić się przez zaspy
fot. archiwum Dariusza Morsztyna


Turyści przedzierający się do Republiki Ściborskiej
fot. archiwum Dariusza Morsztyna

 

Komentarze  

 
+6 #1 ooo
2010-02-03 19:52, IP: 77.254.33.*
Wypad z tym wójtem! Czób!
Cytować
 
 
+2 #2 ja
2010-02-03 19:57, IP: 79.190.82.*
wójt Jan Sobuta do dymisji!!!!
Po co tacy ludzie mają rządzić, którzy widzą tylko czubek własnego nosa!!!!
Cytować
 
 
+3 #3 ja
2010-02-03 20:01, IP: 79.190.82.*
Niedługo wybory i wójcie kochany zostaniesz z niczym!!!:D:D:D
Zbiedniejesz szybciutko!!!!!
Cytować
 
 
+6 #4 Mieszkaniec Jabłońskich
2010-02-03 20:58, IP: 95.40.204.*
Mieszkam w okolicy wsi Jabłońskie i widzę wiatraki we Wronkach. Wystarczy wejść na PIĘKNĄ GÓRĘ i zobaczyć jak niszczą KRAJOBRAZ szczególnie latem
Cytować
 
 
+12 #5 realista
2010-02-03 21:03, IP: 83.3.74.*
i w ten sposób przez własną krótkowzroczność Biegnący Wilk stał sie Wilkiem Brnącym przez Zaspy. Gdyby się nie zraziło wszystkich okolicznych sąsiadów to może by ktoś pomógł. Ale jak wychodzi się z założenia, że to co robią inni jest beee, a tylko własne pomysły są świetne, to taki teraz efekt. I trzeba teraz ekologicznie wziąć łopatę i odgarniać. Poza tym takie piękne zaśnieżone krajobrazy powinny być nienaruszone - nie należy ich brutalnie rozkopywać ciężkim sprzętem.
Kurcze, jednak sprawiedliwość istnieje.
Cytować
 
 
+1 #6 ja
2010-02-03 21:09, IP: 79.190.82.*
uwazam ze wojt postepuje nie slusznie po co wogole jest tym wojtem?sama byłam w Osadzie Biegajacy Wilk i strasznie mi sie podobało i nie tylko dla mnie,mam nadzieje ze bede tam jeszcze raz bo jest naprawde suuuper!!!!!polecam wszystkim.Wielki szacunek dla ludzi ktorzy wpadli na taki pomysł zeby zrobic cos dla siebie i innych.
Cytować
 
 
+4 #7 Monika
2010-02-03 21:12, IP: 83.3.74.*
Ale Pieski PIĘKNIUSIE! Popieram "ja" oraz "ooo"!!!
Cytować
 
 
+3 #8 Piotr
2010-02-03 21:18, IP: 89.230.237.*
Znam odrobine tego delikwęta.Ciekaw jestem czy w Surminach odśnerzona jest jego rezydencja,kturą pozyskał w poprzedniej kadencji.
Cytować
 
 
+1 #9 ostatni szczupak
2010-02-03 21:56, IP: 89.230.236.*
ciekawe pod kogo podlega wójt i , kto powinien go zdyscyplinować????
Cytować
 
 
+3 #10 wit
2010-02-04 00:57, IP: 83.9.49.*
Zachowanie władzy publicznej w [Polsce] ciągle jeszcze przypomina styl zachowania czynownika z Gogola i mentalność zasadzającą się na przekonaniu, że władza może wszytko, a jednocześnie pokora i umizgi mogą wywołać u urzędnika pozytywną reakcję, prof. Marek Safjan, Newsweek 2008.
Cytować
 
 
0 #11 przeciw Ali ?
2010-02-04 07:48, IP: 95.48.143.*
A co będzie jak przyjedzie do tego wójta "Sprawa dla Reportera" ? Zakopie się w zaspie?
Cytować
 
 
+9 #12 Krzyś
2010-02-04 08:11, IP: 83.15.20.*
Dariusz Morsztyn ma dziwną i stałą skłonność do popadania w konflikty. Tak było i pod Orzyszem, gdzie wcześniej mieszkał, tak jest i w Ściborkach. Każdemu może trafić się konflikt z sąsiadem, gminą itd., ale jeśli ZAWSZE i WSZĘDZIE ktoś wywołuje niesnaski, to powinien chyba zastanowić się nad swym postępowaniem. Amen!
Cytować
 
 
0 #13 Kaśka
2010-02-04 09:24, IP: 188.147.138.*
Tak mnie zastanawia jakimi ludzmi my jesteśmy czy z każdym żyjemy w zgodzie? Nie oceniajmi innych nie patrząc na siebie. Kazdy ma prawo do swoich poglądów i wierzeń tu akurat nie chodzi o własne dobro a o przyrode i jestem za Panem Darkiem choć go nie znam. Jego prawo to prawo do godnego życia a Pan Wójt tego nie respektuje. Nasze społeczeństwo jest zawisłe jak komuś się wiedzie więc zastanowmy się..... a tak na marginiesie póki Pan Słoma mieszkał w suczkach to dorga była przejezdna a w tym roku po 5 dniach codopiero przepchnęli fajnie co....
Cytować
 
 
+3 #14 Twardziel z Bań
2010-02-04 09:35, IP: 87.204.71.*
Brawo Darek! Brakowało podsumującej opinii pracy wójta gm. Banie Mazurskie. Będziemy Pamiętać Panie Janie przy wyborach, jeszcze raz powodzonka.
Cytować
 
 
+5 #15 realista
2010-02-04 09:52, IP: 83.3.74.*
Nie Pani Kasiu. Pewnie nie ma osób żyjących ze wszystkimi w zgodzie. tylko że są takie przypadki jak autor przedmiotowego artykułu, że żyją z większością osób w konflikcie. Ma on prawo do godnego życia, tylko powinien również dać żyć spokojnie innym i nie traktować ochrony przyrody tak, jak jemu wygodnie.
Cytować
 
 
+1 #16 obserwatorka
2010-02-04 10:41, IP: 83.12.150.*
Cytuję przeciw Ali ?:
A co będzie jak przyjedzie do tego wójta "Sprawa dla Reportera" ? Zakopie się w zaspie?

Może to dobry pomysł nasłać na niego telewizję
Cytować
 
 
-12 #17 mors
2010-02-04 10:49, IP: 83.3.74.*
Jak Repulika ma wielu klientów, to chyba właściciela stać żeby sobie odśnieżyć. A od pana wójta odwalcie sie.
Cytować
 
 
+6 #18 Toffik
2010-02-04 11:02, IP: 83.13.126.*
hEH ŚMIESZĄ MNIE WASZE NIEKTORE KOMENTY. To jak ktoś bedzie miał sprzeczność interesów z burmistrzem to też mu drogi nie odśnieżać? Ludzie pomyślcie co piszecie raz sie wszyscy chlubią tym że w naszej okolicy jest coś takiego jak Biegnący wilk i wioska indiańska, rozgłos na cały kraj a tu takie numery WSTYD.
Cytować
 
 
+1 #19 realista
2010-02-04 12:10, IP: 83.3.74.*
Toffik, nie pisz za innych - nie wszyscy się tym chlubią, szczególnie nie Ci, którzy mieli doczynienia z panem DM i Ci którzy słyszeli opinie od znajomych opinie mało pochlebne.
Cytować
 
 
+10 #20 Leon Z.
2010-02-04 12:47, IP: 79.162.0.*
Ze dwa razy na oczy widziałem p. Morsztyna, czy jak go tam zwać. Byłem też w jego ... Republice, oglądałem fajne pieski. Coś tam też czytałem o jego sukcesach w wyścigach psich zaprzęgów.
Nie wiem, co mówią przepisy na temat odśnieżania jego drogi, czy powinien to zrobić on sam, czy też służby gminne. Ale jeśli jednak służby gminne to.... nie ma tu nic do rzeczy, że p. Morsztyn jest z kimś skłócony, czy nie jest. Pługi gminne do roboty i tyle.
Cytować
 
 
-5 #21 ja
2010-02-04 12:56, IP: 83.13.126.*
jak coś nie pasuje to sami sobie odśnieżcie a nie narzekacie tylko , ferie sa to i tak ma sie czas
Cytować
 
 
+1 #22 Kaśka
2010-02-04 13:23, IP: 188.147.138.*
Realisto widze że masz konflikt z samym sobą. Jak idziesz miastem i nie sa odsnieżone chodniki to... pod nosem tylko rzucasz bo ciężko iść. Nie ważne z kim masz na pieńku, za coś płacimy podatki i co ma być zrobione to ma byc. Rozumiem że reszta Ściborek ma odśnieżone tak... Co do przyrody po to ona jest aby ją chronic. Gołdap i olkolice mają dużo do zaofreowania a ja nie mam ochoty patrzeć na kolejną wieżę. Wiatraki jakoś we Wronkach stoja nie kręcą się co nie..
Cytować
 
 
+3 #23 Kaśka
2010-02-04 13:26, IP: 188.147.138.*
Cytuję mors:
Jak Repulika ma wielu klientów, to chyba właściciela stać żeby sobie odśnieżyć. A od pana wójta odwalcie sie.


To znaczy że Lesny zakątek albo Wital lub strefa ekonomiczna też powinna sobie odsnieżać bo kasę za to mają. Sklepy w mieście też bo przecież przy ulicach leżą. Ludzie pomyślcie co piszecie
Cytować
 
 
-4 #24 wil
2010-02-04 13:40, IP: 83.3.74.*
Kaśka zostań misjonarką!
Cytować
 
 
+6 #25 Andrzej
2010-02-04 13:53, IP: 212.76.37.*
Gdy się czyta o takich rzeczach, to odechciewa się mi płacić podatki w tym kraju, skoro jakiś urzędas złośliwie będzie niewłaściwie dysponował MOJĄ kasą.
Cytować
 
 
-1 #26 realista
2010-02-04 16:10, IP: 83.3.74.*
Cytuję Kaśka:
Realisto widze że masz konflikt z samym sobą.

Ja tego jakoś nie zauważyłem, ale być może prowadzisz psychoterapię na odległość.
Cytuję Kaśka:
Jak idziesz miastem i nie sa odsnieżone chodniki to... pod nosem tylko rzucasz bo ciężko iść.

Podejrzewam że piszesz o swoim zachowaniu. W nawiązaniu do swojego nicku, nie uważam że w przypadku cięższej zimy powinno się zatrudnić 200 osób z łopatami i odśnieżać wszystko w ciągu 1 godziny.
Cytuję Kaśka:
Nie ważne z kim masz na pieńku, za coś płacimy podatki i co ma być zrobione to ma byc.

I z tym niestety zgadzam się. Niestety tylko dlatego, że w przypadku "poszkodowanego" DM jakoś mi o nie żal.
Cytuję Kaśka:
Co do przyrody po to ona jest aby ją chronic. Gołdap i olkolice mają dużo do zaofreowania a ja nie mam ochoty patrzeć na kolejną wieżę.

Nie wiem czy coś Ci mówi pojęcie zrównoważonego rozwoju. Ja też tu mieszkam i jestem przeciwny bezmyślnemu niszczeniu przyrody, ale nie dajmy z siebie zrobić skansenu przyrodniczego. Ludzie powinni mieć możliwość normalnego życia, a nie każdy żyje w okolicach Gołdapi z turystki.
Cytuję Kaśka:
Wiatraki jakoś we Wronkach stoja nie kręcą się co nie..

A szkoda. tylko że nie sztuka postawić, jeszcze trzeba to gdzieś podłączyć. Bez sensu byłoby, gdyby wiatraki stały kręciły się, a nie przekazywały nigdzie wytworzonego prądu.
Cytować
 
 
+7 #27 Mieszkaniec Gminy Banie
2010-02-04 18:31, IP: 83.9.229.*
Nie znam osobiście pana Morsztyna, ale też mieszkam w tej gminie i problem odśnieżania jest mi znany. Byłem odcięty od świata dokładnie 5 dni. Nie jest to miłe a wręcz tragicznie. Mieszkają ze mną starsze osoby leżące i niech realista z tą łopatą pogina przed karetką pogotowia. Wiem do czego służy łopata i mimo wielu telefonicznych próśb sam zacząłem odśnieżać. Po co płacimy podatki??? Na wyższą pensję wójta??? Dużo obiecywał podczas kampani wyborczej! Wtedy wiedział gdzie mieszkam i prosił o poparcie. Teraz czekają na niego moje psy.
Cytować
 
 
+3 #28 Kaśka
2010-02-04 18:39, IP: 188.147.16.*
Wiem że Pan Darek jest konfliktowy ale ludzie przecież on nie ważne jaki ma światopogląd to, ma prawo do tego aby droga była odśneżona. Ma dwójke małych dzieci a gdyby coś sie stało jak konstytucyjne prawo do opieki zdrowotnej byłoby zagwarantowane, dokąd karetka dojedzie. nie wpadajmy w skarności. Kazdy ma prawo do własnego zdania. Co do wypowiedzi wyżej podoba mi się dziękuję za krytykę . Ale w ostanim czasie w ul. konopnickiej pług( a raczej ciągnik) zamiast odśnieżć droge odśnieżał posesję Pana P. Pan K na ulicy obok też pięknie ma wywieziony śnieg. Sa lepsi i gorsi rozumiem to ale czemu za nasze pieniądze. sama biegam z łopata aby móc wyjśc z posesji bo jak jechał pług to do brami już sie nie dostaniesz . esei pisacnie bedę. Realisto dzięki za rozmowę . Kaśka co lubi skanseny a nie betonowe metropolie.
Cytować
 
 
-2 #29 aneta
2010-02-04 19:10, IP: 79.236.173.*
Wy ludzie chyba juz zapomieliscie ze takiej zimy niemielismy od 30-tu lat, nie oczekujcie ze ktos Wam bedzie podworka odsniezal, czy zastanowiliscie sie ile kilometrow nasze gminne drogi maja razem?
Ja nikogo nie usprawiedliwiam, ale prawde mowiac ten caly pan Darek juz dawno sam by te droge odsniezyl przeciez mial az 7 dni!!!!!
Cytować
 
 
+3 #30 Mieszkaniec bań
2010-02-04 19:28, IP: 95.49.100.*
Cytuję realista:
Nie Pani Kasiu. Pewnie nie ma osób żyjących ze wszystkimi w zgodzie. tylko że są takie przypadki jak autor przedmiotowego artykułu, że żyją z większością osób w konflikcie. Ma on prawo do godnego życia, tylko powinien również dać żyć spokojnie innym i nie traktować ochrony przyrody tak, jak jemu wygodnie.

Ale przecież nie chodzi tu o ochronę przyrody - chodzi przecież o odśnieżenie za które odpowiedzialna jest gmina i oczywiście Jan Sobuta. Droga powinna być bezwzględnie odśnieżona nie zależnie kto jest jakim człowiekiem. Jeżeli wójt będzie sobie wybierał, że np jeden jest w porządku to mu odśnieżymy, a drugiego nie lubię to jemu nie... Nie o to chodzi w tym wszystkim. Wójcie powinieneś być dobrym gospodarzem a nie rozwydrzonym dzieckiem.
A co do aktywności ekologocznej Morsztyna to jak najbardziej popieram... Ja wiem żę wy byście najchętniej powycinali wszystko co rośnie i jest zielone a trawę byście zalali betonem ale nie tędy droga - dzięki takim ludziom mamy jeszcze troche zieleni. Pozdrawiam, Mieszkaniec Bań Mazurskich
Cytować
 
 
+2 #31 Mieszkaniec bań
2010-02-04 19:46, IP: 95.49.100.*
Cytuję aneta:
Wy ludzie chyba juz zapomieliscie ze takiej zimy niemielismy od 30-tu lat, nie oczekujcie ze ktos Wam bedzie podworka odsniezal, czy zastanowiliscie sie ile kilometrow nasze gminne drogi maja razem?
Ja nikogo nie usprawiedliwiam, ale prawde mowiac ten caly pan Darek juz dawno sam by te droge odsniezyl przeciez mial az 7 dni!!!!!

Anetko gmina po siedmiu dniach spóźnienia płynnie upomni się o podatek i nie ważne czy będzie śniego deszcz mróz czy inne sytuacje - więc chyba nie muszę dalej Ci tłumaczyć
Cytować
 
 
-6 #32 realista
2010-02-04 20:46, IP: 83.3.74.*
Cytuję Mieszkaniec bań:
Ale przecież nie chodzi tu o ochronę przyrody -

Drogi mieszkańcu bań - jeżeli już mnie cytujesz to odnoś się do całości mojej wypowiedzi a nie tylko jej części. W wątku chodzi o odśnieżania, a sprawa ochrony przyrody została przy okazji poruszona, jako związana z autorem głównej wypowiedzi.
Chwycenie za łopatę proponowałem nie wszystkim mieszkańcom bań, tylko konkretnej osobie czyli DM.
Pani Kasiu - jak już wcześniej wspomniałem, gdyby nie podejście DM (wynikające zapewne ze światopoglądu), to nawet bym nie próbował nic pisać w tym temacie
Gmina powinna odśnieżać wszystkie drogi, które do niej należą i z tym się zgadzam. Ale DM jest hipokrytą i dlatego nie szkoda mi jego (jego rodzinie zostało mi tylko współczuć w tej sytuacji). Dlatego między innymi nawet nie chce mi się komentować zachowania opisanego na ul, Konopnickiej, bo to jest rzeczywiście przegięcie.
Cytować
 
 
0 #33 Mieszkaniec bań
2010-02-04 21:22, IP: 95.49.100.*
Pięknie Darek - właśnie słuchałem audycji w radiu, zgadzam sie z Tobą w 100% tak trzymaj dalej, masz rację sprawa powinna znaleść finał w sądzie. Ten człowiek nie da Ci spokoju będzie się mścił na każdym kroku.
No nasz Wójt troszke sie biedny zapluł, chyba było troszkę zdenerwowany - jakoś go nie zrozumialem. No ... Panie Wójcie chyba już ku końcowi zbliża się Pańska kadencja. Pozdrawiam serdecznie
Cytować
 
 
+3 #34 mieszkanka gminy
2010-02-05 10:13, IP: 83.9.204.*
No nareszcie ktoś wziął się za szanownego,jaśnie Pana wójta.Mam nadzieję,że poniesie konsekwencje swojego postępowania.Zachowuje się jak pan na włościach , wszyscy muszą podporządkować się jego władzy.Niech mu się nie zdaje że może pomiatać ludziami ,którzy wchodzą mu w drogę. Sama osobiście złożę skargę na wójta ,jeżeli kogoś to interesuje: wójt podlega Staroście Powiatu Gołdapskiego.
Panie wójcie chyba nadszedł koniec pańskim rządom.[wymoderowano] pana ze stołka. Tak chciał pan potraktować jedną z mieszkanek gminy Banie używając takich słów,Ale zapomniał pan że od czynności chcieć a móc to daleka droga.
Nie mam dla pana za grosz szacunku stąd taka moja pisownia.Wszystkich przeciwników wójta pozdrawiam.
Cytować
 
 
+3 #35 lady gaga
2010-02-05 10:25, IP: 83.9.229.*
Zapraszam na baniemazurskie.fora.pl tam też trwa dyskusja na temat odśnieżania.
Cytować
 
 
+5 #36 Jacek Rakowski
2010-02-05 10:34, IP: 83.12.19.*
Cytuję mieszkanka gminy:
jeżeli kogoś to interesuje: wójt podlega Staroście Powiatu Gołdapskiego.


To jest jedna z najczęściej powtarzanych bajek odnośnie władz. Ani burmistrz, ani wójt nie podlegają staroście! Taka skarga złożona staroście jest przez niego przekazywana do właściwej instancji, w zależności od jej treści.

Jeśli się wójt lub burmistrz nie podoba mieszkańcom, można go w każdej chwili odwołać w drodze referendum. W Gołdapi kilka lat temu odbyła się jedna taka próba, ze względu na niską frekwencję była nieudana.
Cytować
 
 
+5 #37 zawiedziony
2010-02-05 12:53, IP: 195.138.200.*
Podobna sytuacja buła w naszym sołectwie najpierw kilka telefonów z prośbą o odśnieżenie drogi gminnej 5 dni i odśnieża drogę jest, tylko że przez sąsiada (na prywatną prośbę) Bo urząd zakupił super sprzęt w tym roku,który chyba nie może być intensywnie eksploatowany(przyna jmniej nie drogach mojej wsi) Za poprzedniego wójta nie było takiego problemu odśnieżały osoby z zewnątrz, nie urząd swoim "sprzętem" i było dobrze i zawsze na czas. Czasami o godzinie 2.00 lub 3.00 w nocy. Czyli można. Ale jakim ktoś jest gospodarzem (wójtem) tak wygląda jego posesja (gmina).
Cytować
 
 
+5 #38 g
2010-02-05 14:02, IP: 95.51.19.*
Z tego co mi wiadomo, to w m. Ściborki jest główka droga odsnieżana przez gminę. Natomiast dojazd do posesji należy do odśnieżania osoby zamieszkującej.
Cytować
 
 
+1 #39 AAaaaaa !!
2010-02-05 15:12, IP: 79.190.82.*
Żenada !!!!!!!!!!!!!!!!! Byście się wstydzili !! nie odśnierzać drug !!
Cytować
 
 
+2 #40 bil
2010-02-05 16:57, IP: 83.9.24.*
AA aaaa ,weź słownik ortograficzny i popraw wszystkie byki w komentarzach:)))))
Cytować
 
 
+4 #41 zenek
2010-02-05 19:39, IP: 77.255.166.*
Ludzie a co wy chcecie w zime sie opalać Jest zima to jest i śnieg,więc nie wszędie można dojechać .jeżeli chodzi o naszego wójta to nie zapominajmy w jakim stanie finansowym objął gminę a mimo to zdołal wykombinować kasę na nowy ciągnik z osprzętem,busa uruchomił z powrotem ąutobusy szkolne no i jeszcze parę rzeczy . Odśnieża gminę własnym sprzętem i to jest też jakiś plus bo nie pogłębia deficytu gminy(nie zapominajmy że gmina mało co nie splajtowała).Aco do pana od tych piesków to one go przez te zaspy wyciągną więc się niech nie martwi,a pozatym skoro ma swoją republikę to powinno być go stać na sprzęt do odśniżania w swoim państwie.
Cytować
 
 
+3 #42 janina
2010-02-06 15:13, IP: 92.16.125.*
Czytam Waszą dyskusję i widzę, że oprócz anety i chyba większość doznała amnezji, zapominając, że takiej zimy nie było od kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat. Zapomniał również pan Morsztyn , którego pieski ostatnimi laty ciągały wózki, a nie sanie z powodu bardzo banalnego - braku śniegu!!!!!. Dlatego też pan Morsztyn miał ,,zawsze,, odśnieżone. Najlepiej panie Morsztyn co panu wychodzi, to notoryczne kłótnie z sąsiadami i straszenie ich sądami - brawo. Odnośnie pana rozmyślań na temat Naszej władzy, kłamstwem nikczemnym jest, że pan Jan S został kiedykolwiek odwołany w referendum. Istotnie miało takowe miejsce, ale zostało rozstrzygnięte na korzyść pana Jana S. Pokazał pan panie Morsztyn jak sprawnie manipuluje pan prawdą. Mam nadzieję, że nie obejdzie się to bez echa i pana sposobem pomówiony ,,zaciągnie,, pana przed obliczę sądu!!! Nawiasem mówiąc dzięki takim osobom jak pan Nasza gmina ma tak wysokie zadłużenie , bo przez dziesięć lat godził się pan na budowanie ,,szklanych domów,, przez pana M.. Rozumiem teraz czemu zimy były wtedy takie ,,lekkie,, - mieliśmy ciągle ,,Przedwiośnie,,
Cytować
 
 
-1 #43 typowy [wymoderowano]
2010-02-06 16:13, IP: 95.49.4.*
A Co by było gdyby w Baniach zawitał NIK?
Cytować
 
 
+13 #44 rolnik
2010-02-06 16:34, IP: 188.47.126.*
Do typowego [wymoderowano] może to dobry pomysł z tym NIK-iem może w końcu mieszkańcy Bań przejrzeli by na oczy i zobaczyli wyniki rządów ostatnich kilu lat miądzy innymi jak to nasza gmina słynęła z ilości składanych wniosków o dotacje unijne i pozyskane środki z zewnątrz. A tak wracając do tematu odśnieżania to Pan "biegnący wilk" już raz chciał się sądzić z władzą Bań Mazurskich jeśli mnie pamięć nie zawodzi to za GOK , a i za odśnieżanie pupilkom Pana Władka się dostało, że wkroczyli na teren prywatny odśnieżyli i teraz sanki nie idą. Dziwny ten kraj!! Raz źle a innym razem jeszcze gorzej.
Cytować
 
 
+7 #45 zenek
2010-02-06 16:50, IP: 77.255.192.*
Brawo Pani Janino w końcu ktoś napisał prawdę o poprzedniku naszego obecnego wójta.Przez 10 lat swoich rządów poprzedni wójt nie miał takich zim jak w tym roku a mimo to wydawał ogromne pieniądze płacąc za odśnieżanie niekoniecznie gminnych dróg,przyzwyczaił ludzi że mają odśnieżone pod same schody dlatego było dobrze .Teraz to wójt nie dobry bo nie dał zarobić co niektórym na odśnieżaniu a jeszcze i podatków nie chce umażać co nie .Ludzie w końcu ktoś w tej gminie coś robi dajcie tam spokojnie pracować a nie pieroły wymyślacie. JEST ZIMA TO MUSI BYĆ ZIMNO I MUSI BYĆ ŚNIEG
Cytować
 
 
+6 #46 zenek
2010-02-06 16:57, IP: 77.255.192.*
A czy kiedy kto temu wilkowi dogodził to taki typ od robienia zamieszania iod straszenia sądami ekolog za dychę te psy niech pokarmi bo wyją że spać nie można
Cytować
 
 
+1 #47 gołdapianin
2010-02-06 18:28, IP: 188.47.126.*
Drodzy "farmerzy" jak czytam te wasze żale o źle odśnieżonych drogach to ręce opadają. WSTYD!!! takie dotacje bierzecie a jak dotychczas to tylko kupę złomu ściągneliście z zachodniej granicy i nic poza tym. Prowadzę działalność gospodarczą w mieście płacę podatki większe niż wy i na własny koszt odśnieżam swoją posesję i dojazd do niej. Więc zamiast sterczeć w tych zasranych gumofilcach na rozdrożu i piepszyć farmazony jak to źle na wsi odśnież swoja drogę dojazdową bo to twój zas... obowiązek. Zapomniałeś o tym? to się przenieś do miasta w którym tak dobrze to ci o tym przypomną.
Cytować
 
 
-6 #48 typowy [wymoderowano]
2010-02-06 18:49, IP: 95.49.4.*
Cytuję gołdapianin:
Drodzy "farmerzy" jak czytam te wasze żale o źle odśnieżonych drogach to ręce opadają. WSTYD!!! takie dotacje bierzecie a jak dotychczas to tylko kupę złomu ściągneliście z zachodniej granicy i nic poza tym. Prowadzę działalność gospodarczą w mieście płacę podatki większe niż wy i na własny koszt odśnieżam swoją posesję i dojazd do niej. Więc zamiast sterczeć w tych zasranych gumofilcach na rozdrożu i piepszyć farmazony jak to źle na wsi odśnież swoja drogę dojazdową bo to twój zas... obowiązek. Zapomniałeś o tym? to się przenieś do miasta w którym tak dobrze to ci o tym przypomną.

oj polaczku polaczku, nie masz o pewnych sprawach pojęcia, tak że proponuję abyś się nie wypowiadał... odśnież 8 kb drogi..
Cytować
 
 
+5 #49 janina
2010-02-06 19:47, IP: 92.16.125.*
Cieszę się bardzo, że są w naszej gminie ludzie, którzy do końca nie stracili zdrowego rozsądku!!!! Pozdrawiam ciepło
Cytować
 
 
+8 #50 zenek
2010-02-06 19:52, IP: 77.255.192.*
Właśnie cały w tym pic że ludzie w naszej gminie się nauczyli że mają odśnieżone pod schody a chcieli by jeszcze żeby im kto te schody pozamiatał. Legaty niech sobie na wójta pana Władka wybiorą to jeszcze sie z nim wina napiją
Cytować
 
 
+6 #51 zenek
2010-02-06 20:11, IP: 77.255.192.*
Panie Dariuszu M co z pana za ekolog i gospodarz jeżeli w środku zimy nie ma czym pan karmić swoich zwierząt a może te zwierzęta są poprostu głodne a nie wymagają interwencji weterynarza!!! Wstyd ekolog od siedmiu boleści
Cytować
 
 
-5 #52 typowy [wymoderowano]
2010-02-06 21:09, IP: 95.49.4.*
Cytuję SZeF !!:
Oj to Ciebie żAL CZYTAĆ !! BIERZ ŁOPATE I ODSINIERZAJ !!
heheh odśnierzaj brawo polaczki gratulujemy otrografii Odśnieżamy
Cytować
 
 
-9 #53 typowy [wymoderowano]
2010-02-06 21:19, IP: 95.49.4.*
Oj oj polaczki, szkoda mi Was, nie wiem czy piszecie to z przekonania czy po prostu lubicie podsycać dyskusję, jeżeli to pierwsze to wyraz współczucia dla waszej "yntelygencji" jeżeli to drugie to oki super :) Po pierwsze płacimy podatki po to by im żyło się lepiej? - sądząc po Waszych wypowiedziach to tak - a przecież to ma być symbioza... Acha i modku kochany skąd wiesz że ja to typowy [wymoderowano], może jestem typowy skurczybyk /to taki byk, który się kurczy/ tak że może nie jest konieczna interwencja w moim nicku
Cytować
 
 
+1 #54 tt
2010-02-07 13:49, IP: 79.190.82.*
Cytuję typowy [wymoderowano]:
Oj oj polaczki, szkoda mi Was, nie wiem czy piszecie to z przekonania czy po prostu lubicie podsycać dyskusję, jeżeli to pierwsze to wyraz współczucia dla waszej "yntelygencji" jeżeli to drugie to oki super :) Po pierwsze płacimy podatki po to by im żyło się lepiej? - sądząc po Waszych wypowiedziach to tak - a przecież to ma być symbioza... Acha i modku kochany skąd wiesz że ja to typowy [wymoderowano], może jestem typowy skurczybyk /to taki byk, który się kurczy/ tak że może nie jest konieczna interwencja w moim nicku

oj a ty w smietniku mieszkasz ;D to po co tobie odśnieżanie ;)
Cytować
 
 
+2 #55 scorpio
2010-02-07 19:17, IP: 79.163.171.*
ja myślałem że władza (gminna,powiatowa i inna ) jest"pro bono publico"
Cytować
 
 
+5 #56 janina
2010-02-08 11:31, IP: 92.18.90.*
panie Dariuszu czy ekologicznie jest wyrzucenie zdechłego konia za stodołę??? dla niewtajemniczonych podaję, że to właśnie pan ekolog Dariusz zrobił ze swoim zmarłym konikiem czekając na rozkład. Coś tam u pana gnije panie Morsztyn
Cytować
 
 
0 #57 karmen
2010-02-08 13:56, IP: 91.94.143.*
Cytuję janina:
panie Dariuszu czy ekologicznie jest wyrzucenie zdechłego konia za stodołę??? dla niewtajemniczonych podaję, że to właśnie pan ekolog Dariusz zrobił ze swoim zmarłym konikiem czekając na rozkład. Coś tam u pana gnije panie Morsztyn


...a to już nie jest śmieszne. Jeżeli tak rzeczywiście było, to chyba warto się zastanowić nad oceną nie tyle "ekologa" co "człowieka"...
Cytować
 
 
+4 #58 janina
2010-02-08 14:45, IP: 92.16.121.*
niestety tak było karmen i pan nieskazitelny dobrze wie, że to prawda
Cytować
 
 
+5 #59 janina
2010-02-08 16:22, IP: 92.16.121.*
,,Powołując się na pracownika Urzędu Gminy Banie Mazurskie odpowiedzialnego za odśnieżanie dróg gminnych dowiedzieliśmy się, że wójt Jan Sobuta celowo zabronił odśnieżania Republiki Ściborskiej. Leży ona przy drodze gminnej i jej utrzymanie należy do obowiązków gminy. Jest to tzw. "zadanie własne gminy". Jest to jego odwet za prowadzenie przez Dariusza Morsztyna działań dążących do ochrony przed zniszczeniem jednego z najdzikszych fragmentów Mazur - Gór Klewińskich.,,
Jest to część artykułu pana Morsztyna, w którym rzuca poważne oskarżenia pod adresem wójta. Oskarża on pana Jana S iż w partykularny sposób decyduje komu drogę odśnieżyć, a komu nie. Jak wspomniał ,,scorpio,, - władza (gminna,powiatowa i inna ) jest"pro bono publico" a nie prywatnym folwarkiem. Zakładając, że tak istotnie było pan Morsztyn powinien powiadomić o tym odpowiednie organy ścigania, gdyż jest to poważne nadużycie ze strony wójta. On jednak wybrał formę przelania to na papier, który jak wiemy ,,wytrzyma wszystko,, nawet najgorsze oszczerstwa, ..nie żądając,, dowodów. Idąc drogą pana Morsztyna mogę napisać ,, iż powołując się na pracownika szpitala w Orzyszu stwierdzam, że jest on kosmitą!!!!,, Jest to oczywiście totalna bzdura, ale obrazuje jaką wagę mają czasami słowa pisane. Tkwiąc w swoim przekonaniu powinienem przedstawić dowody, świadków itp. Nasuwa mi się przy okazji pewien cytat ,,mądrzy ludzie mówią bo mają coś do powiedzenia, głupi bo muszą coś powiedzieć,,
Dlaczego pan Dariusz zapomniał napisać, iż w ubiegłą zimę wyprosił pracowników UG chcących odśnieżyć dojazd do niego, zarzucając im, że poprzez odśnieżanie jego psy mają problem z ciągnięciem sań i on nie życzy ich tu widzieć. Przypomniał im też ,,delikatnie,, że jak widać na szlabanie jest to ,,Republika ściborska teren prywatny,, więc wara stąd.
Nie nadążam za panem panie Morsztyn i tak źle i tak niedobrze???? Czy latem będzie pan skarżył się na wójta iż nic nie robi z nadmiernym upałem?????
Cytować
 
 
+8 #60 zenek
2010-02-08 17:26, IP: 77.255.131.*
Cytuję janina:
panie Dariuszu czy ekologicznie jest wyrzucenie zdechłego konia za stodołę??? dla niewtajemniczonych podaję, że to właśnie pan ekolog Dariusz zrobił ze swoim zmarłym konikiem czekając na rozkład. Coś tam u pana gnije panie Morsztyn

A to już chyba podchodzi pod jakiś paragraf.Ciekawe czy turyści odwiedzający pseudorepublikę pana M. zaglądają za jego stodołę może powinni.Pozdrawiam!!!
Cytować
 
 
-8 #61 wladek
2010-02-08 20:11, IP: 83.17.165.*
Do zenka może pan sam te wino pije
Cytować
 
 
+6 #62 józef
2010-02-08 20:58, IP: 92.16.121.*
a co panie wladek pan nigdy nie pił czy już nie pije?
Cytować
 
 
-14 #63 typowy [wymoderowano]
2010-02-09 07:32, IP: 87.204.71.*
He he he oj polaczki polaczki szkoda mi Was,
Cytować
 
 
+5 #64 józef
2010-02-09 10:26, IP: 92.19.20.*
Cytuję typowy [wymoderowano]:
He he he oj polaczki polaczki szkoda mi Was,

a kim ty jesteś ,zez takim sarkazmem nazywasz Nas ,,polaczki,, i tak nam współczujesz????
Cytować
 
 
+12 #65 zenek
2010-02-09 15:32, IP: 77.255.129.*
Proszę pana Władka owszem lubię dobre wino z tym ,że po spożyciu nie biegam w slipach po ulicy i służby zdrowia nie gryzę
Cytować
 
 
+4 #66 ana
2010-02-09 23:33, IP: 83.9.210.*
Republika od świata odcięta była przez 7 dni?????,a cała północna część gminy odcięta jest od świata od wielu lat.Mieszkańcy,przyjezdn i,których jest coraz mniej,pozbawieni są możliwości korzystania z telefonów satelitarnych,pozbaw ieni są szybkiej pomocy pogotowia ratunkowego,straży pożarnej,policji.Tak wygląda obraz jednego z najdzikszych fragmentów Mazur-Gór Klewińskich:kobiety rodzące w wigwamach,ludzie uwięzieni po wypadkach w swoich samochodach,drwale pozostawieni samym sobie podczas niebezpiecznej pracy,płonące lasy.....Zastanówmy się,kto komu wyrządza większą krzywdę.
Cytować
 
 
+8 #67 janina
2010-02-10 17:49, IP: 92.18.183.*
Panie Dariuszu M ,czy pozwolenie na wycięcie stu drzew, o które pan zabiega, jest ekologicznie uzasadnione ?
Cytować
 
 
+8 #68 zenek
2010-02-10 18:54, IP: 77.255.162.*
No to ładnie pan Dariusz dba o swoją pseudorepublikę , widać jaki z niego ekolog ,sto drzew to około 10 arów lasu ,czyżby sponsorzy przejrzeli na oczy i kasa się skończyła ,no ale z czegoś trzeba żyć.Takich właśnie mamy u nas ekologów którzy chcą kasę robić a nie dbać o środowisko. Pordrawiam!!!
Cytować
 
 
+6 #69 zenek
2010-02-11 14:48, IP: 77.255.149.*
Dzisiejsza gazeta gołdapska napisała.że gdyby pan Morsztyn nie odsnieżył drogi na własny koszt to jego zwierzęta by z głodu pozdychały.Proponuję aby jakieś służby sprawdziły jak pan M dba o swoje zwierzęta bo jest to dziwne że nie ma ich czym karmić w środku zimy.
Cytować
 
 
+9 #70 zenek
2010-02-11 14:57, IP: 77.255.149.*
Na łamach dzisiejszej Gazety wypowiada się też jeden z radnych naszej gminy.Zapomniał tylko dodać ZE dzięki naszemu wójtowi gmina odśnieża drogi swoim sprzętem i nie dała zarobić panu Ozimkowi grubych setek tysięcy jak to miało miejsce przez ostatnie zimy,pomijam już fakt że obecny wójt nie umaża tak chętnie podatków jak poprzedni i dlatego nasz pan radny jest tak bezradnyi plecie głupoty .
Cytować
 
 
-6 #71 Czarek
2010-02-13 09:00, IP: 83.16.190.*
Chyba w dyskusji zagubiła się najważniejsza rzecz. Jeśli wójt złamał prawo, powinien ponieść konsekwencje. To czy wójt kogoś lubi czy nie, nie powinno wpływać na jego decyzje administracyjne. Nawet gdyby Dariusz Morsztyn był najbardziej "konfliktowym" człowiekiem w promieniu 100 kilometrów, nie powinien być "karany" niezgodnie z prawem. Obecność ortodoksa, bez względu na formę tej ortodoksji, może prowadzić do konfliktów, ale nie może on być wyjęty spod prawa, skoro tego prawa nie łamie.
A to czy przy okazji ktoś ugrywa jakieś sprawy związane z polityką nie ma nic wspólnego z istotą problemu, jakim jest arogancja władzy wobec obywatela.
Cytować
 
 
+1 #72 ana
2010-02-18 18:14, IP: 83.9.244.*
Wielkie dzięki dla pana M.Domańskiego za doprowadzenie drogi powiatowej do Mioduniszek do stanu używalności,możliwoś ci normalnej jazdy samochodem.Ktoś dał plamę.
Cytować
 
 
+4 #73 ucho
2010-02-22 07:57, IP: 83.15.23.*
Nie tylko o drodze do Miodoniszek zapomniał radny Ozimek. Tak zajęty pluganiem na obecnego wójta i całą resztę zabrakło mu czasu na odśnieżanie . Zapomniał jak za panowania wójta M. był jego kolegą i napychał sobie kieszenie,wówczas było ok. bo czerpał profity.
Cytować
 

Dodaj komentarz


Komentarze zamieszczone przez czytelników nie są materiałem redakcyjnym. Redakcja GOLDAP.INFO nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli jakiś komentarz łamie prawo, zgłoś to redakcji, korzystając z formularza kontaktowego.
Reklama

Gołdapski Portal Internetowy
GOLDAP.INFO
redakcja:
19-500 Gołdap. ul. Partyzantów 16F
tel. 874-272-587 * fax 223-492-525


ISSN 1899-7759
kontakt 24h:
tel./SMS/MMS 504-475-522

WSPÓŁPRACUJEMY

 

ZAPRZYJAŹNIONE STRONY

Logowanie


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

KAMERY

lokalizacja: droga K65, Pogorzel
powiększ obraz


wyniki plebiscytu SMS na Najbardziej Przyjaznego Dzielnicowego


Są zewnętrzne środki na budowę stacji uzdatniania wody

20 lipca zarząd województwa warmińsko-mazurskiego dokonał zmian w uszczegółowieniu zakresu osi „Środowisko przyrodnicze" Regionalnego Programu Operacyjnego. Tym samym umożliwił gminie Gołdap złożenie wniosku o dotację na budowę stacji uzdatniania wody na ujęciu w naszym mieście. Więcej...

   statystyka